دلیل کمبود دارو چیست؟
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه افزایش قیمت دارو در سال جاری تاکنون ۳۰ درصد بوده است، گفت: دلیل اصلی کمبود دارو در کشور کمبود نقدینگی تولیدکنندگان است.

اخبار و مطالب حوزه بهداشت و سلامت را در اینجا بخوانید
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه افزایش قیمت دارو در سال جاری تاکنون ۳۰ درصد بوده است، گفت: دلیل اصلی کمبود دارو در کشور کمبود نقدینگی تولیدکنندگان است.

رئیسکل سازمان نظام پرستاری گفت: بخشهای زیادی از بیمارستان ها با وجود داشتن تجهیزات مدرن، اما به دلیل نداشتن پرستار تعطیل شدهاند.

رئیسکل سازمان نظام پرستاری گفت: امروز حدود ۱۵ هزار پرستار در سال فارغالتحصیل میشوند، اما همزمان با آن مجوزهای لازم برای جذب نیرو داده نشد.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت اختصاص بودجه ۳۷ همتی برای فراهم شدن زیرساخت های افزایش ظرفیت پزشکی ضروری است.

با وجود تحریمهای ظالمانه صنعت بیوتکنولوژی دارویی کشور در سال گذشته به ۳۳ کشور و امسال به ۳۵ کشور صادرات داشته است.

۵ درصد از بودجه سلامت کشور در بخش آزمایشگاهی صرف میشود و مستند است که ۷۰ درصد تشخیص، پیشگیری و پیگیری درمان بیماریها توسط آزمایشگاهها صورت میگیرد.

رئیس انجمن طب سالمندان و سالمند شناسی گفت: سرای مهر و گفتگو جایگزین مناسبی برای اوقات فراغت سالمندان است.

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص تازه ترین تصمیمات بیمه ای برای دهک های مختلف جامعه و اتباع خارجی در کشور، توضیحاتی داد.

مسئول بسیج جامع پزشکی کشور گفت: بعد انقلاب کشور در حوزه تولید دارو رشد کرده و وابستگی به داروهای خارجی کاهش داشته است؛ همچنین امروزه ۹۰ درصد داروهای کشور تولید داخل است.

